Monteurs en de Oplevering

Als kleine provider hebben wij onze eigen monteurs in dienst, en werken wij nauw samen met een klein aantal vertrouwde aannemers. Je krijgt dus altijd onze eigen monteur op bezoek, of een medewerker van Schoo Computerdiensten, Quist ICT of JK-ICT. Normaal gesproken komen wij éénmaal met een monteur bij je op bezoek, tijdens de oplevering. In zeldzame gevallen kan het noodzakelijk zijn dat een monteur een storingsbezoek komt brengen.

 

Basisinstallatie

Inbegrepen

bij aanschaf

Volledige installatie

50,-

éénmalig

Modem aansluiten

Televisie aansluiten

Kabels trekken

2 x 20 meter

Apparaten aansluiten

2 apparaten

Maximale duur

30 minuten
90 minuten

WiFi-repeater

€80,- per stuk (optioneel)
€80,- per stuk (optioneel)
Wij sluiten het modem aan en hangen het naar wens op, mits op een houten ondergrond

Een abonnement bestellen

Elke verbinding begint met de keuze voor Gigabit glasvezel. Als je overtuigd bent geraakt van onze prijzen en snelheden, dan is het tijd om te bestellen. Dat kan eenvoudig via deze website. Na de bestelling krijg je direct een email met een link om de bestelling te bevestigen. Nadat je hebt bevestigd gaat de levertijd van start.

Het wachten kan beginnen

Er zijn een paar factoren van invloed op je levertijd. Allereerst hebben wij te maken met een wettelijke bedenktijd. Deze bedenktijd is per wet vastgelegd en daarom niet te omzeilen. Ook is het niet mogelijk van deze wettelijke bedenktijd af te zien. Je bedenktijd gaat lopen nadat je bestelling bij ons ontvangen en bevestigd is.

Na de bedenktijd reserveren wij jouw verbinding bij onze netwerkleverancier. Afhankelijk van waar je woont neemt een bestelling meestal één tot twee weken in beslag.

Op het moment dat wij een verwachte leverdatum van onze netwerkleverancier hebben ontvangen bellen wij voor het maken van een monteursafspraak. De monteur komt tijdens dit bezoek je verbinding activeren en laat hem werkend achter.

Het komt ook voor dat de glasvezel nog niet tot in de woning ligt of dat er in zijn geheel nog geen glasvezel beschikbaar is. In dat geval komt er een langere levertijd bij de bestelling kijken. De kosten voor al deze situaties zijn echter gelijk. Indien noodzakelijk komt er eerst een monteur van de netwerkleverancier langs die de glasvezel tot in de meterkast monteert. Het zou wel kunnen zijn dat je in dat geval meerdere leverafspraken moet plannen.

De basisinstallatie

De basisinstallatie zit standaard inbegrepen bij je abonnement, hier betaal je dan ook geen extra kosten voor. Na het maken van de afspraak komt onze monteur bij je langs om het glasvezel modem in de meterkast aan te sluiten. Tijdens de installatie wordt je verbinding getest en de snelheid gemeten zodat je zeker weet dat je ook daadwerkelijk krijgt wat wij je hebben beloofd. Nadat de monteur de installatie heeft voltooid, kun je beginnen met de zeer eenvoudige doe-het-zelf installatie. Bekijk voor tips voor het aansluiten in ons blog.

Zorg er altijd voor dat er binnen 1,5 meter van het aansluitpunt van het modem (over het algemeen in de meterkast) een werkend stopcontact aanwezig is. Wanneer er geen werkend stopcontact aanwezig is dan kan de monteur jouw verbinding niet opleveren of is het mogelijk dat er extra kosten worden gemaakt.

Liever een volledige installatie?

Meer informatie

Zeg de oude provider op

Wij raden je aan je vorige verbinding pas op te zeggen op het moment dat wij je verbinding werkend hebben opgeleverd. Op die manier weet je altijd zeker dat je niet zonder verbinding komt te zitten. Het kan wel zijn dat dit extra kosten met zich meebrengt. Een kleine moeite voor een boel zekerheid.