Veelgestelde vragen over bellen

Hoe sluit ik mijn telefoon aan?

Op de router die je van ons in bruikleen ontvangt zit een poort voor een standaard analoog toestel. Hierop kunnen alle gangbare analoge toestellen en draadloze handsets worden aangesloten.

Kan ik extra telefoonnummers hebben?

Via een abonnement van Tweak is het mogelijk om tot maximaal twee telefoonnummers te gebruiken. Indien je een tweede telefoonnummer via Tweak wil gaan gebruiken, betaal je hiervoor € 2,50 per maand.

Kan ik mijn nummer behouden / porteren?

Maar natuurlijk! Nummerportering is altijd mogelijk en gratis inbegrepen bij je abonnement.

Vraag nummerbehoud aan tijdens het bestellen, of gebruik het nummerporteringsformulier. Let op: wij kunnen het nummer tot uiterlijk 60 dagen na beëindiging van het vorige abonnement porteren. Hierna komt het nummer te vervallen.

Is er een bellimiet?

Om enorme telefoonrekeningen te voorkomen start elke klant met een standaard-bellimiet van € 25,- per maand. Deze kan naar wens natuurlijk worden verhoogd, of worden verlaagd. De bellimiet kan worden aangepast in de ‘Mijn Tweak’-omgeving. Of neem contact met ons op, dan kunnen wij het voor je aanpassen.

De bellimiet wordt altijd aan het begin van het gesprek gecontroleerd. Ga je tijdens een gesprek over de limiet, dan zal het gesprek vanzelfsprekend niet worden afgebroken, maar kun je gewoon verder bellen. Zo heb je zelf de volledige controle over je belkosten.

Kan ik een alarmcentrale gebruiken?

Dat kan de leverancier van je alarmcentrale vertellen. Tweak raadt het gebruik van een alarmcentrale via onze verbinding af omdat je dan tijdens een (stroom)storing mogelijk niet verzekerd bent.

Kan ik faxen?

Nee, wij ondersteunen geen fax.

Wat zijn de instellingen?

Om je telefoonnummer handmatig in te stellen heb je de volgende gegevens nodig:

Instelling Waardes
Domain sip.tweakphone.nl
Proxy sip.tweakphone.nl
SIP register server sip.tweakphone.nl
Poortnummer 5060
Account Telefoonnummer inclusief ’31…’
Password Deze vind je in je aanmeldbrief- of mail.

Kan ik een doorschakeling instellen?

Dat kan, gebruik daarvoor onderstaande nummers.

Dienst Nummer
Direct doorschakelen inschakelen *21 of *21*<nr.> of 3321
uitschakelen **21 of 3322
Doorschakelen bij geen gehoor inschakelen *61 of *61*<nr.> of 3361
uitschakelen **61 of 3362
Doorschakelen bij bezet inschakelen *67 of *67*<nr.> of 3367
uitschakelen **67 of 3368

Hoe stel ik voicemail in?

Klik hier voor alle informatie omtrent het instellen van je voicemail.

Kan ik uitgaande nummerweergave blokkeren?

Ja, door **31 te bellen kunt u de uitgaande nummerweergave uitschakelen. U schakelt nummerweergave weer in door *31* te bellen.