Het tevredenheidsonderzoek van 2019

Wij doen elk jaar onderzoek naar de tevredenheid van onze klanten. Dit keer was het de beurt aan onze kersverse marketingmedewerker Nando om het onderzoek de leiden. Hij was zelfs zo verstandig om van dit onderzoek zijn afstudeerscriptie te maken. Nando stuurde een enquête naar iedereen met een actieve internetverinbidng bij Tweak. Ook dit jaar hielpen jullie ons massaal met het insturen van feedback. Maar liefst 21% van jullie deed mee aan het onderzoek. Een mooie opkomst, waar wij erg dankbaar voor zijn!

Een mooie voldoende

Het algemene rapportcijfer dat jullie ons gaven was een mooie 7,5. Daar zijn we erg trots op. Maar we weten ook dat er nog ruimte is voor verbetering. Daarom zouden we graag de resultaten van de enquete wat verder met je uitdiepen.

Opvallend was het om te zien dat wie langer klant was, ook tevredener is over onze diensten. Er zijn dus kansen om nieuwe klanten beter wegwijs te maken in onze abonnementen. Had je moeite je draai te vinden of liep je ergens tegenaan toen je onze diensten in gebruik nam? Dan zouden we graag van je willen horen.

Gemiddelde rapportcijfer

Belachelijk snel internet

Het kon ook bijna niet anders: van alle beoordeelde onderdelen van onze dienst wordt internet het best beoordeeld. Met een 8,3 maar liefst. Als je kiest voor Tweak, dan kies je voor snelheid. Op de vraag “Waarom heb je voor ons gekozen?” werden de snelheid en de prijs bovendien het meest gegeven. Jullie zijn het blijkbaar met ons eens: voor een belachelijk snelle internetverbinding met een ongekend lage prijs moet je bij Tweak zijn.

Dat is ook goed te zien aan de verdeling van abonnementsvormen. Ruim een kwart van jullie geeft aan een abonnement met alléén internet te hebben.

Verdeling van internetabonnementen

Televisie mag nog beter

Hoewel onze televisiediensten een 6-je scoren horen wij jullie luid en duidelijk. Interactieve televisie van Canal Digitaal is het grootste verbeterpunt uit ons pakket. We waren in november 2018 de eerste Nederlandse glasvezel-provider die een grootschalige samenwerking met Canal Digitaal aan is gegaan. Canal Digitaal biedt met televisie via internet een alternatief voor de oude vertrouwde abonnementen via de schotel. Het leveren van televisie via internet is tegelijkertijd nog een erg jonge dienst.

Daarom begrijpen wij dat er ruimte is voor verbetering en dat het product de komende jaren alleen maar beter zal worden. Er zijn, na onze enquête, gesprekken gestart met Canal Digitaal en wij zijn druk bezig te onderzoeken hoe en op welke punten wij jouw TV-beleving nog beter kunnen maken.

Zou je ons willen helpen de verbeterpunten voor interactieve televisie nog beter in kaart te brengen? Wij hebben in samenwerking met Canal Digitaal een speciale enquête geopend om goed te achterhalen waar jij denkt dat wij TV-kijken kunnen verbeteren. Als jij ons daarbij zou willen helpen, zijn wij jou daar erg dankbaar voor!

Nieuwe diensten

Wij onderscheiden ons vooral in het belachelijk snelle Gigabit  internet. Dat betekent dat je misschien vooral op zoek bent naar een snelle internetverbinding, en meer niet. Toch geven jullie duidelijk aan best meer diensten bij ons af te willen nemen. We zullen onderzoeken of het mogelijk is onze diensten verder uit te breiden.

Als we vragen welke diensten wij nog missen, dan geven jullie de volgende top 5:

  1. Videodienst in het abonnement (Netflix, Youtube, Videoland, enz)
  2. Hulp bij snel WiFi in het hele huis
  3. Muziekdienst in het abonnement (Spotify, Apple Music, Deezer, enz)
  4. Videodienst op de TV-ontvanger (Netflix, Youtube, Videoland, enz)
  5. Antivirus / Netwerk-beveiliging

Prima plannen die zeker onze aandacht hebben. Bedankt voor de feedback en hou ons vooral goed in de gaten!